Her kan du lese om hvordan personvernet ditt ivaretas når du bruker Mobilbanken.
Vi er avhengige av å ha din tillit. Ditt personvern er derfor noe vi er opptatt av. Dine personopplysninger skal være trygge hos oss, uavhengig av hvordan du deler dem med oss.
Storebrand Mobilbank gir deg rask og enkel oversikt over ditt engasjement, og gjør det enkelt for deg å betale regninger og overføre penger mellom egne konti.
Mobilbanken gir deg mulighet til å sperre kort ved mistanke om misbruk. Du kan også se og endre dine betalingsavtaler. Valutakalkulatoren er nyttig på reise, og gir deg oppdatert kurs på de valutaer du velger.
All behandling av personopplysninger skjer i samsvar med norsk lov, og er basert på frivillig og informert samtykke fra deg. Samtykket kan du når som helst trekke tilbake ved å slette Mobilbanken fra telefonen din.
Vi trenger personopplysninger for:
Fødselsnummeret ditt brukes for å logge inn til Storebrands systemer og for å hente ut informasjon om ditt bankengasjement.
Når du logger deg på Mobilbanken, henter vi denne informasjonen:
I Mobilbanken registrerer vi hva du gjør. Vi samler inn både teknisk informasjon om din enhet og internett-tilkobling, og informasjon om hvilke funksjoner du bruker.
Du må aktivt og frivillig gi samtykke til at Storebrand behandler dine personopplysninger. Det gjør du ved å laste ned Mobilbanken fra Google Play. Du skal forstå hvorfor det er nødvendig at vi behandler dine personopplysninger.
Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger. I Storebrand-konsernet er behandlingsansvarlig administrerende direktør i det selskapet du har inngått avtale med.
Opplysninger om din bruk av Mobilbanken kan bli utlevert til andre selskaper i Storebrand-konsernet, til bruk for samme formål som de ble innsamlet for.
Dersom det er mistanke om at det er begått lovbrudd i forbindelse med bruk av Storebrands tjenester, kan vi bli pålagt å utlevere dine personopplysninger til offentlige myndigheter.
Storebrand har inngått avtaler med underleverandører om databehandling. Egne databehandleravtaler regulerer alle personopplysninger som deles med våre underleverandører. Våre underleverandører kan ikke bruke opplysningene til andre formål enn de er innhentet til.
Storebrand passer på at all kommunikasjon mellom Mobilbanken og Storebrands systemer skjer på en sikker måte.
Personopplysninger vil ikke bli lagret lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. I tillegg kan du når som helst be oss om å slette dine personopplysninger, med mindre opplysningene er nødvendige for å levere en tjeneste som du fremdeles ønsker å ha tilgang til. Vi kan også være lovpålagt å oppbevare opplysningene en bestemt tid.
Ved sletting av Mobilbanken vil alle data relatert til ditt bankengasjement slettes fra telefonen. Denne informasjonen vil ikke ligge inne om du installerer Mobilbanken på nytt
Mobilbanken ber om følgende tilganger på telefonen når du henter den fra Google Play:
Foreløpig bruker Mobilbanken ikke noe av den informasjonen vi ber om tilgang til. Vi jobber imidlertid med å utvikle ny funksjonalitet, og i fremtidige versjoner av Mobilbanken trenger vi informasjonen for å kunne tilby bedre tjenester.
Du kan selv administrere tilgangen på din telefon.
Du har rett til innsyn i egne opplysninger. Dersom opplysningene er uriktige, ufullstendige eller det ikke er adgang til å behandle dem, kan du også be Storebrand om å rette eller slette opplysningene.
Vi behandler og lagrer ikke opplysninger om deg lenger enn nødvendig for formålet eller for det som kreves i henhold til inngåtte avtaler og ikke utover lovens rammer. Vi sletter personopplysninger når du som kunde gir beskjed om at du ikke lenger ønsker å benytte tjenesten.
Vi har rutiner og tiltak på ulike nivåer for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til personopplysningene dine, og at all behandling av opplysningene skjer i tråd med gjeldende rett. Tiltakene inkluderer blant annet jevnlige risikovurderinger, tekniske systemer og fysiske prosedyrer for å ivareta informasjonssikkerhet og rutiner for å verifisere innsyns- og rettingsforespørsler.
Storebrands personvernombud skal blant annet være en hjelp for deg som kunde. Har du spørsmål om hvordan vi behandler dine personopplysninger, kan du kontakte oss på adressen personvernombud@storebrand.no.